مسئول آموزش بالینی و پراتیک

نام و نام خانوادگی: خانم معصومه بیاتی

مقطع تحصیلی: کارشناسی ارشد پرستاری مراقبت ویژه نوزادان

شماره تماس: 06643342076  داخلی  1029

 

شرح وظایف مسئول پراتیک

  • هماهنگی برنامه آموزش بالینی با ریاست، معاونت آموزشی، مدیر گروه‌های دانشکده و سایر دانشکده‌ها و ارسال برنامه آموزش بالینی برای شبکه بهداشت و درمان، مراکز بهداشتی درمانی و سایر دانشکده‌ها
  • برگزاری جلسه با مسئولین پرستاری مراکز بهداشتی درمانی با هدف برقراری و حفظ تعاملات متقابل آموزش و بالین، طرح و پیگیری مسائل مربیان بالینی و فراگیران و ارتقای کیفیت آموزشی
  • واگذاری کارآموزی‌ها به مربیان خارج از دانشکده و ارزیابی عملکرد مربیان جدید‌الورود
  • بازدید مکرر از مراکز آموزشی درمانی همراه با معاونت محترم آموزشی و مدیر گروه پرستاری
  • نظارت مستمر بر کارآموزی‌های بخش‌های مختلف در مراکز بهداشتی درمانی در سطح شهرستان
  • تدوین گزارش مربوط به وضعیت آموزش بالینی دانشکده و ارائه به مسئولین در پایان نیمسال تحصیلی
  • تعیین و هماهنگی تعداد سرویس ایاب و ذهاب مورد نیاز برای تمامی واحدهای کارآموزی
  • انجام برنامه‌ریزی‌های خاص جهت دانشجویان میهمان با دانشجویانی که به دلایلی با برنامه کلی هماهنگ نیستند.
  • جمع‌آوری و محاسبه نمرات کاراموزی‌ها و ثبت نمرات در سامانه هم آوا
  • صدور گواهی آموزشی برای مربیان بالینی جهت ارزشیابی سالانه
  • تهیه لیست دانشجویان برای انجام آزمایش تیتر آنتی‌بادی و هماهنگی‌های لازم جهت تزریق واکسن هپاتیت B
  • تهیه لیست دانشجویان برای انجام واکسیناسیون کرونا
  • بازدید هفتگی کارشناس آموزش بالین از تمامی رختکن‌ها، نظافت رختکن‌ها، اتاق مربیان و کمدها
  • تهیه لیست و پیگیری خریداری تجهیزات و اقلام مصرفی مورد نیاز واحدهای کارآموزی برای مربیان بالینی و دانشجویان و تحویل به آن‌ها
  • تهیه برنامه زمانبندی تمرینات آزاد دانشجویان در واحد پراتیک
  • انجام هماهنگی‌های لازم در برگزاری آزمون OSCE و چیدمان ایستگاه‌ها
  • آماده نمودن واحد پراتیک جهت کارگاه‌های مهارت‌های بالینی و کلاس‌های روزانه و چیدمان وسایل متناسب با نوع کارگاه و کلاس
  • حفظ و نگهداری اصولی تجهیزات و مانکن‌های آموزشی و نظارت بر استفاده صحیح از مولاژها و وسایل و تجهیزات واحد پراتیک
  • پیگیری تعمیر خرابی مانکن‌ها و تجهیزات آموزشی به لحاظ استفاده بهینه و صرفه‌جویی در هزینه ها و پیگیری کارهای تأسیساتی و خدماتی واحد
  • هماهنگی با شرکت‌های نماینده فروش تجهیزات و مانکن‌های آموزشی به جهت انجام پروسه خرید و یا تعمیر مانکن‌ها و راه‌اندازی مانکن‌های تازه خریداری شده
  • هماهنگی در امانت دادن وسایل مورد نیاز دانشجویان جهت تمرین تکنیک‌ها و بازپس گرفتن وسایل
  • تهیه لیست تجهیزات مورد نیاز و کمبودهای اقلام مصرفی و آموزشی مورد نیاز مرکز و پیگیری تهیه، خرید و تحویل آنها
  • انجام هماهنگی‌های لازم با کارخانجات، مدارس، مراکز بهداشت شهری و روستایی و خانه‌ی بهداشت، سرای سالمندان و ... جهت انجام کارآموزی بهداشت سلامت فرد، خانواده و محیط و کارآموزی در عرصه بهداشت سلامت فرد و خانواده و محیط