اطلاعیه  نظام وظیفه مربوط به پذیرفته شدگان سال 1403

1-دانشجویان مشمول جهت ثبت درخواست معافیت تحصیلی ابتدا باید  وارد سامانه https://sakha.epolice.irشوند وقتی وارد سامانه شدید یک صفحه باز می شود که 2 تا گزینه دارد

گزینه ثبت نام و گزینه ورود .

ابتداد وارد قسمت ثبت نام شده کد ملی وشماره موبایل خود را وارد مینمایید وکلید ادامه می زنید واطلاعات درخواست شده را تکمیل می نمایید سپس یک کد به شماره تلفن همراهی که ثبت کردید ار سال میشود که رمز عبور شما است سپس دوباره وارد سامانه  سخا  https://sakha.epolice.ir میشوید وگزینه ورود را انتخاب می کنید کد ملی شما کد کاربری ورمز عبور شما کدارسال شده به تلفن همراه شما می باشد .سپس وارد قسمت خدمات الکترونیک- وظیفه عمومی –-گزینه ی درخواست معافیت  تحصیلی دانشجویان داخلی را انتخاب و  سپس وارد صفحه ثبت درخواست شده وپایین صفحه قسمت ثبت درخواست جدید با انتخاب گزینه ی درخواست معافیت  تحصیلی دانشجویان داخلی  وارد صفحه اصلی میشوید .

مرحله ی اول   : نسبت به تکمیل وثبت مشخصات فردی از جمله آدرس ،تلفن وبار گذاری  عکس اقدام نمایید

  مرحله ی دوم : ثبت اطلاعات سوابق تحصیلی : سوابق تحصیلی خود را برابر فیلدهای تعریف شده تکمیل نمایید . در صورتی که اطلاعات مورد نظر توسط محل تحصیل قبلی ثبت شده باشد نیاز به ورود اطلاعات نیست .

در صورت داشتن معافیت تحصیلی، در وضعیت صدور معافیت  وارد کردن تمام اطلاعات اتمام تحصیل قبلی الزامی است .

مرحله سوم : ثبت اطلاعات مقطع تحصیلی جدید ودرخواست معافیت تحصیلی: نسبت به ثبت اطلاعات مقطع تحصیلی رشته تحصیلی دانشگاه محل تحصیل وغیره به صورت کامل اقدام نمایید

در هنگام ثبت در خواست معافیت تحصیلی دانشگاه علوم پزشکی لرستان را انتخاب می کنید سپس در قسمت مقطع تحصیلی توجه نمایید که تمام مقاطع در دانشگاه علوم پزشکی لرستان عنوان پزشکی را باید داشته باشد بطور مثال اگر شما در رشته کارشناسی (لیسانس ) پرستاری پذیرفته شده اید  در قسمت مقطع تحصیلی عنوان لیسانس پزشکی پیوسته را انتخاب میکنید.

پس از ثبت اطلاعات مقطع تحصیلی جدید وتایید آن شرایط اولیه معافیت تحصیلی به صورت هوشمند بررسی ونتیجه از طریق پیامک اعلام میشود که در صورت احراز شرایط اولیه با ورود به صفحه پرداخت ،هزینه خدمات الکترونیک را پرداخت کرده ودرخواست با وضعیت تایید شرایط اولیه به کارتابل دانشگاه محل تحصیل ارسال میشود .

  ××× توجه توجه  دانشجویانی  مشمولی  که در تابستان  سال 1402 موفق به اخذ مدرک پایان دوره متوسطه دوم  شده اند  در صورتیکه در نیمسال دوم سال تحصیلی1404-1403 پذیرفته شده اند حتما باید از  نیمسال اول 1403/7/1 درخواست معافیت تحصیلی خود را ثبت نمایندو یا دفترچه اعزام به خدمت بدون غیبت داشته باشند در غیر این صورت مشمول واردغیبت شده و از ادامه تحصیل محروم می گردد  مشمولان می توانند آخرین  وضعیت خود را ( از نظر مقررات مشمولین  نظام وظیفه ) از تلفن گویا 096480   دریافت نمایند

2- پذیرفته شدگانی که از دانشگاه محل تحصیل قبلی خود انصراف داده اند ،باید هنگام ثبت درخواست  معافیت تحصیلی  خود در  سامانه https://sakha.epolice.irاطلاعات مربوط به انصراف خود را نیز در سامانه وارد مذکور  ثبت نمایند.

نکته یک : در صورت عدم احراز شرایط اولیه می بایست در خواست توجیه عدم صدور را ثبت کرده تا درخواست به کارتابل وظیفه عمومی منتقل ودر صورت تایید وظیفه عمومی ،وضعیت در خواست به " در انتظار پرداخت " تغییر وبعد نسبت به پرداخت هزینه اقدام نمایید .

اطلاعات ثبت شده در سامانه توسط دانشگاه مورد نظر بررسی وپس از استعلام وتایید سوابق تحصیلی صدور مجوز اولیه ثبت نام توسط سامانه برای یک ترم صادر میشود در این مرحله در صورت نیاز به اصلاح ، دانشگاه درخواست را به کارتابل مشمول جهت اصلاح ارجاع می دهد .

نکته دوم : در صورت  عدم تایید دانشگاه وضعیت عدم تایید محل پذیرش ،ثبت ودرخواست باطل میگردد.

پس از صدور مجوز اولیه ثبت  نام  ظرف  مدت24 ساعت اطلاعات به سامانه وظیفه عمومی منتقل میشود .

پس از انتقال اطلاعات ،درخواست با وضعیت صدور مجوز ثبت نام توسط کارشناس وظیفه عمومی بررسی ودر صورت داشتن شرایط لازم معافیت تحصیلی مشمول صادر میشود .

نکته سوم : در مرحله مشاهده در تمام مراحل می توانید وضعیت درخواست خود را مشاهده وردگیری نمایید

قابل توجه پذیر فته شدگان حین خدمت سربازی : پذیرفته شدگان دانشگاه ها که در حال انجام خدمت سر بازی هستند پس از تایید مجوز ثبت نام از دانشگاه ها می توانند از معاونت های وظیفه عمومی سراسر کشور مجوز ترخیص را دریافت ونسبت به طی مراحل ترخیص از خدمت اقدام نمایند  با ثبت اطلاعات ترخیص در معاونت های وظیفه عمومی درخواست تحصیلی به وضعیت صدور مجوز تغییرمیکند     

 

مدارک لازم جهت نظام وظیفه  که باید اسکن گردد :

1– تصویر (کپی ) کارت معافیت  ویا پایان خدمت با سایر مدارک ثبت نامی به این دانشگاه ارسال گردد

2- تصویر نامه انصراف از تحصیل پذیرفته شدگانی که از دانشگاه محل تحصیل قبلی خود انصراف داده اند. اسکن واصل نامه با سایر مدارک ثبت نامی به این دانشگاه تحویل گردد.

لازم به ذکر است مدارک مورد نیاز نظام وظیفه اسکن شود ودر سامانه بارگزاری شود وهمراه سایر مدارک به دانشگاه تحویل گردد .